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Yabause continu son petit bonhomme de chemin...


Benjamin Siskoo

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Je ne sais pas quand sortira la prochaine version mais en tout cas, ca avance bien :)

http://yabause.cvs.sourceforge.net/yabause...amp;sortby=date

0.8.0 -> Present

scsp:

- Added functions for dumping individual slots to wav files.

scu:

- Fixed SCU execution speed

sh2:

- Added DVDNTL/DVDNTH mirrors

- Added overflow interrupt

vdp1:

- Added function for displaying vdp1 textures for debugging

- Other bug fixes

vdp2:

- Added more RBG0 debug info

68k:

- Added a core system for m68k and a c68k core interface.

- Added a dummy m68k core based on old yabause code, working enough

to boot the bios.

emulated bios:

- Registers are now reset correctly

- Fixed bug in BiosSetSh2Interrupt

- Added Read/Write Save support

- Added undocumented CD Authentication function

opengl video core:

- RBG0 bug fixes

- Rotation Screen improvements

software video core:

- Added 32 BPP cell draw mode

bsd port:

- Added support for OpenBSD

linux port:

- Fixed the segfault that occured when opening the preferences dialog.

- Added texture display in vdp1 debug dialog

- Other GUI improvements

macos port:

- Added browse button for bios setting

- Other bug fixes

windows port:

- Fixed a bug that was causing sound to not work on some people's computers.

- Added texture display in vdp1 debug dialog

- Added window/full screen resizing

- Added full screen on startup

- Settings changed to use tabs instead of what was previously used

- Other bug fixes

- Logging now is done to a logging window when DEBUG is defined while

compiling.

- Added cheat dialog

- Added memory editor

- Added Visual C++ project file

general:

- Added Cheat support. Largely untested.

Modifié par Benjamin Siskoo
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C'est une idée, ou les gars de yabause ont un peu laissé tomber entre temps?

c'est regrettable, il etait bien parti..........

Je sais que Guillaume est très occupé, quand à CyberwarriorX, à un moment il avait pris du temps pour lui. Mais vu le changelog, il se sont bien rattrapés :merlin:

La dernière release en date pour la version windows date du 19 Mars 2007, donc bon ca peut aller.

En tout cas, sur les 138 jeux que j'ai testé, cet émulateur se débrouille bien.

Certes SSF est le number one, mais limite une partie des utilisateurs à cause des instructions SSE2. De l'autre côté on a un Yabause multi-plateforme.

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  • 3 semaines après...
A ce que je vois il existe aussi pour Linux, Mac Os et DC... Mais je peut me tromper ! :P

Ouep, tout à fait. Tu ne t'es point trompé :P

Yabause avance tranquillement mais surement. Quand on voit les projets pour cet émulateur, Roadmap Yabause, on ne peut que souhaiter qu'il puisse y arriver.

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